7/24 bizi arayabilirisiniz, 444 74 78
  • bilgi@sgrt.com.tr

Sıkça Sorulan Sorular

Konut sigortası nedir ve ne işe yarar?

Konut sigortası, birçok riski karşılık evinizi güvence altına almaktadır.
Yangın, deprem, sel, fırtına, hırsızlık, yıkılma, kira ödenmemesi gibi risklere karşılık konut sigortası yaptırmak büyük bir önem taşır. Konut sigortası yaptırarak bir tek poliçeyle birçok riske karşı koruma sağlamış olursunuz.

Konut sigortası yaptırmak da zorunlu muyum?

Hayır, konut sigortası yaptırmak konusunda bir zorunluluk yoktur. Ancak Deprem sigortası eşyalarınızı teminat altına almadığından değerli eşyalarınızı koruma altına alabilmek adına konut sigortası yaptırmak sizin faydanıza olur.

Konut sigortası hakkında nasıl bilgi almak için ne yapabilirim?

Konut sigortasıyla ilgili bilgi almak isterseniz teklif formunu doldurabilirsiniz.
Daha sonra sizin için özel hazırlanmış olan sigorta teklifinizle beraber konut sigortası hakkında tüm bilgileri SGRT size verecek ve tüm sorularınızı cevaplayacaktır.

Konut sigortası nasıl yapılır?

Konut sigortası sahibi olmak için online başvuruda bulunmanız yeterlidir. Hemen SGRT’ye başvurabilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz Türkiye’nin en büyük sigorta şirketlerinin sunduğu geniş ürün yelpazesi arasından ihtiyacınıza en uygun paketleri içeren karşılaştırmalı, konut sigortası teklifini sadece bir form doldurarak almanız mümkün. Daha fazla bilgi için telefon numaramız: 444 74 78

Konut sigortasının kapsamında tam olarak neler bulunmaktadır?

Yangın, sel-su baskını, fırtına, kara/hava/deniz taşıtları çarpması, dumanın yol açtığı zararlar, yer kayması, terör, kar ağırlığı ve sizin için tehdit oluşturabilecek grev, lokavt, halk hareketleri ve kötü amaçlı eylemler gibi durumlar konut sigortası kapsamına girer. Öte yandan konut sigortası acil durum hizmetleri de sağlar.

Hangi acil durumlarda konut sigortası işe yaramaktadır?

Acil durumlarda faturalarınızın ödenmesi, ferdi kaza, konutunuzun korunması, bir yakınınızın ciddi hastalığı ya da vefat etmesi durumunda ikametgahınıza dönüşünüzün sağlanması, konutunuza tıbbi desteğin sağlanması, cam Kırılması, konutunuza araç çarpması sonucu meydana gelen hasarlar, tesisat problemleri, 16 yaşından küçük olanların çocukların, akrabaların yanına refakatçi eşliğinde nakline yönelik danışmanlık hizmetleri, yangın ve patlama gibi durumlarda mali sorumluluk ve elektrik hasarlarında konut sigortasından faydalanılabilmektedir.

Konut sigortası yaptırırken hangi belgeler istenmektedir?

Konut sigortası poliçenizin düzenlenebilmesi için tapu, konutun metrekaresi, kira sözleşmesi gibi bazı belgeler talep edilir.

Konut sigortası teminat altına alınacak eşyaların bedeli nasıl tespit edilmektedir?

Eşyalarınız için belirlenecek sigorta değeri, konut sigortası poliçesine imza attığınız tarihten itibaren yenilerinin sağlanması içindir. Konut sigortası dahilindeki eşyaların eskimesi veya aşınması gibi durumlarda sigorta değerinde herhangi bir indirim olmaz.

Konut sigortasının teminat kapsamına değerli ürünler de girer mi?

Değerli ürünlerinizi konut sigortası poliçenize ek sözleşmeyle dahil edebilirsiniz. Eğer sanat koleksiyoneri iseniz değerli koleksiyonlarınızı bu şekilde teminat altına alabilirsiniz. Ancak kalıplar, plan ve krokiler, modeller, ihtira beratları, belgeler ve ticari defterler ile nakit, hisse senedi ve tahvil, değerli kağıtlar; altın ve gümüş, ziynet eşyası ve mücevher gibi eşyalarınızı sigorta bedelleri poliçede tek tek belirtilmek ve kilitli kasada bulundurulmak şartıyla poliçenize dahil edebilirsiniz. Konut sigortanızı yaptırırken sigorta şirketinize bu varlıklarınızı tek tek beyan etmeyi ihmal etmemelisiniz. Aksi bir durumda bir hasar ödemesi yapılamaz.

Herhangi bir hasar sonrasında hasar ödemesi almak için ne yapılabilir?

Olay yerine eksper gelebilmesi için ihbarda bulunmalısınız. İlk olarak istenmeyen bir durumun ortadan kalması ve saptanması için itfaiye, karakol gibi birimleri haberdar etmeli, ardından 444 74 78 numaralı hattı arayarak ihbarda bulunmalısınız. Size atanacak olan eksper hasarın yol açtığı zararı saptayacak ve poliçe kapsamında gerçekleşmiş bir hasar ise hasar ödemeniz yapılacaktır.

Konut sigortasının sözleşme süresi içinde hak sahibi konutunun satışını gerçekleştirirse poliçe devam eder mi?

İlk sigortalı ile yeni hak sahibi yaşanan değişikliği 15 gün içerisinde sigorta şirketine bildirdiği sürece poliçe devam eder ve sigorta geçerliliğini korur. Öte yandan sigortacı da yeni hak sahibi de süreci öğrendikleri an itibariyle 8 gün içinde sözleşmeyi feshedebilirler. 8 günü aşılırsa fesih hakkı ortadan kalkar. Feshin geçerliliğini koruduğu tarihe kadar geçen zamanın primi, gün bazlı hesaplanır ve fazlası yeni hak sahibine ödenir.

Konut sigortası sahibi vefat ederse poliçe devam eder mi?

Yapılan bir devir işleminin ardından poliçe devam eder. Poliçenin yeni sahibinin konutu da eskisi gibi güvence altına alınır.

Konut sigortası iptal edilir mi? İptal dilekçesine nasıl ulaşırım?

Konut sigortanızı vadesi olan bir yıl içerisinde dilediğiniz zaman iptal ettirme hakkına sahipsiniz. Ancak her sigorta şirketinin iptal işlemini gerçekleştirmeden önce yaptığı bazı incelemeler olur. Detaylı bilgileri size sigorta şirketiniz verecektir.

Bir hasar durumunda sigorta sahibi ne gibi bilgiler vermelidir?

Herhangi bir hasar durumunda konut sahibi, hasarın oluştuğu tarihi, tahmin hasar boyutunu, kendisinin ya da irtibat kurulacak kişinin telefon bilgilerini vermelidir.

Hasar dosyasının takibini kendim yapabilir miyim?

İhbar sırasında size verilmiş olan hasar dosya numarasını sakladığınız sürece bunun takibini yapmanız mümkündür. Hasar dosyasıyla ilgili sorularınızda sizden bu numara istenecektir.

Hasara yol açan durumların türlerine göre istenen belgelerde değişir mi?

Evet farklı belgeler gerekebilir. Yangın hasarları için; itfaiye raporunun tasdikli örneği, hasar talepnamesi, karakol tutanaklarının tasdikli örneği, yangını sigortalı kendi söndürdüyse bunun beyanı, savcılıktan alınan takipsizlik raporu, binanın tapu fotokopisi ya da kira kontratı, işyeriyse vergi levhası, hasarlı malın alış faturaları, işyeriyse mali kayıtları, rehinli mal ise ilgili kurumlardan alınacak muvafakatname, hasara neden olan üçüncü bir kişiyse bu kişinin isim ve adres bilgileri ve vergi kimlik numarası gerekmektedir. Su ve sel baskınları için; yine hasarın detaylarıyla anlatıldığı beyan, hasar talepnamesi, tapu fotokopisi veya kira kontratı, hasarlı malların alış faturaları, işyeriyse mali kayıtlar ve vergi levhası, yine hasara sebep olan üçüncü bir kişiyse bu şahsın isim ve adres bilgiler, vergi kimlik numarası istenmektedir. Hırsızlık durumlarında ise, emniyete müracaat ve görgü tespit tutanaklarının tasdikli örneği, oluşan hasardan 30 gün sonra ilgili karakoldan alınacak “bulunamadı” belgesi, çalınan malların alış faturaları, işyeriyse ise bütün mali kayıtlar gerekmektedir. Ticari sigortalarda vergi levhası ve vergi kimlik numarası da talep edilmektedir. Konut sigortalarında ise tapu veya kira kontratı istenmektedir. Son olarak fırtına hasarlarında, meteoroloji raporu, hasar talepnamesi, tapu veya kira kontratı, hasarla ilgili fotoğraflar ve vergi kimlik numarası istenmektedir.